‍‍
دسته بندی

با ارزش ترین برندهای جهان در حوزه فناوری رشد بسیار زیادی در سال‌های اخیر داشته‌اند. این کمپانی‌ها توانسته‌اند با قدرت زیادی سایر شرکت‌ها را از میدان رقابت بیرون کنند. معیارهای بسیاری برای ارزش‌گذاری و تعیین کیفیت و کمیت برندها وجود دارد. قدرت یک برند از اهمیت زیادی برخوردار است. این که یک برند تا چه حد توانسته اعتماد مصرف‌کننده را به خود جلب کند و با گذشت زمان اعتبار و ارزش خود را همچنان حفظ کند، در بررسی‌ها مورد توجه قرار می‌گیرد.

ویژگی‌های با ارزش ترین برندهای جهان

معمولا در انتخاب بهترین برند‌ها ویژگی‌های زیادی مورد مطالعه قرار می‌گیرد. موسسات رتبه‌بندی از ابزار‌های مختلفی استفاده می‌کنند. اخیرا در تحقیقات به ارتباطی که مشتری با یک برند خاص از نظر عاطفی و احساسی برقرار می‌کند، توجه می‌شود. بررسی دارایی‌‌های نامشهود در تشخیص بهترین برند‌ها می‌تواند به ما کمک کند. دارایی‌های نامشهود همان ارزش معناداری است که یک برند به مرور در ذهن مصرف‌کننده ایجاد می‌کند و این ارزش به طور عددی، قابل محاسبه نیست.

در این اینفوگرافی علت موفقیت با ارزش ترین برندهای جهان را به خصوص در حوزه فناوری بررسی می‌کنیم.

نمودار: رتبه‌بندی با ارزش ترین برندهای جهان

بیشتر بخوانید:

با ارزش ترین برندهای ۲۰۱۷ کدامند؟

این اطلاعات برگرفته از فهرست تصویری تعیین ارزش بازار کمپانی‌ها به طور هفتگی در هر جمعه است. به مدت ده سال، برند‌های تکنولوژی در صدر معروف‌ترین برند‌های جهان بودند. برند‌های تکنولوژی بخش زیادی از بازار‌های بورس و حوزه تبلیغات دیجیتال را تسخیر کرده‌اند.

در حال حاضر بخش‌های فناوری توانسته‌اند از سایر رقبای خود در زمینه ارزش ویژه برند از دیدگاه مصرف‌کننده پیشی بگیرند.

 رتبه‌بندی جهانی برند ارزش برند
               ۱ گوگل ۲۴۵/۶ میلیار دلار
               ۲ اپل   ۲۳۴/۷ میلیارد دلار
               ۳ آمازون ۱۴۳/۲ میلیارد دلار
               ۴ مایکروسافت ۱۳۹/۳ میلیارد دلار
               ۵ فیسبوک ۱۲۹/۸ میلیارد دلار

دستاورد‌های گسترده این شرکت‌ها منجر به مطرح شدن برند آن‌ها در سطح جهانی شده است. داده‌های به دست آمده از ارزش برند گوگل و اپل با میزان تولید ناخالص داخلی سوئد برابری می‌کند.

ارزش برند چیست؟

بیشتر بخوانید:

شاخص‌های موفقیت یک برند تجاری چیست؟

داده‌ها و اطلاعات مربوط به با ارزش‌ترین برندهای جهان توسط گزارش سایت Brandz جمع‌آوری شده است. این سایت از یک روش مخصوص برای تعیین میزان ارزش مالی این شرکت‌ها استفاده شده است. در مورد برند، برداشت و ذهنیت مشتریان نسبت به نام تجاری بررسی می‌شود. این برداشت در اثر عواملی مثل تبلیغات و تجربه‌های شخصی در ذهن مشتری‌ها ایجاد شده است.

ارزش برند، یک ویژگی کلی است که به تمام ارزش‌های یک شرکت مربوط می‌شود. از این ویژگی می‌توان برای تعیین میزان ارزش سهامدار یک شرکت استفاده کرد.

بررسی عمیق‌تر داده‌ها

چه شرکت‌هایی قابلیت مطرح شدن و موفقیت در زمینه برند را دارند؟ صد شرکت با استفاده از این نوع طبقه‌بندی، مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفته‌اند:

این مطلب را از دست ندهید:  ۷ روش جدید کسب درآمد که شما را غافلگیر می‌کند

بیشتر بخوانید:

۵ نکته که باید برای ساختن یک نام تجاری خوب بدانید

نکته: در این مطالعه دو شرکت علی بابا و آمازون به عنوان شرکت‌های حوزه فناوری بررسی شده‌اند.

در حال حاضر دوازده شرکت چینی در این فهرست قرار دارند؛ هوآوی، علی بابا و پینگ ان از جمله این شرکت‌ها هستند. ۲۳ شرکت از این صد شرکت، مربوط به سرویس‌های مالی هستند.

صعود میزان ارزش برند

ارزش تجمعی صد برند برتر جهان در حال افزایش است. در حال حاضر ارزش آن در حدود ۶/۳ تریلیون دلار است.

میزان این ارزش، از تولید ناخالص داخلی کشور آلمان، چهارمین اقتصاد پر قدرت جهان، بیشتر است.

در صورتی که از طریق برند شخصی و تبلیغات در شبکه‌های اجتماعی کسب درآمد می‌کنید و می‌خواهید در ابعاد جهانی آن را توسعه دهید یا اگر بخشی از درآمدتان به صورت ارزهای معتبر است، می‌توانید جهت نقد کردن درآمد ارزی از خدمات پیمت۲۴ استفاده کنید.

نویسنده :
انتشار : ۲۲ اسفند ۱۳۹۶
مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کانال تلگرام
ثبت شرکت و افتتاح حساب بانکی ترکیهمشاوره رایگان ۵۴۵۰۷-۰۲۱