دسته بندی

امروزه کسب و کارهای کوچک زیادی در سراسر دنیا ایجاد شده است اما همه می‌دانیم که نابودی کسب و کارها در خیلی از موارد اجتناب‌ناپذیر است. برای هر کارآفرین جدیدی طبیعی است که در ابتدا خوش‌بین باشد. چه یک نفر ایده‌ای داشته باشد که دنیا را تغییر می‌دهد، چه در حال تاسیس یک کافی‌شاپ باشد، در ابتدا فقط نیمه پر لیوان را می‌بیند و اطمینان دارد که موفق می‌شود.

حقایق ناگوار درباره نابودی کسب و کارها

اینفوگرافی زیر نشان می‌دهد که این اشتیاق کارآفرینی ممکن است نادرست باشد و نابودی کسب و کارها امری محتمل است. واقعیت این است که جهان برای کارآفرینی تاحدی بی‌رحم است. آمار اداره کار ایالات متحده نشان می‌دهد که چگونه بسیاری از شرکت‌ها شکست می‌خورند. این آمار مربوط به سال‌های بین ۱۹۹۵ تا ۲۰۱۵ است؛ مدت کسب و کار و نرخ شکست:

بیشتر بخوانید:

اینفوگرافی: ۵ اشتباه بزرگ در رابطه با بودجه بازاریابی که باید از آن ها اجتناب کرد

سال اول: ۲۱/۲%

سال دوم: ۳۲/۱%

سال سوم: ۵۱/۲%

سال چهارم: ۶۶/۶%

سال پنجم: ۷۹/۶%

همان طور که این آمار نشان می‌دهد، بیش از ۵۰% احتمال وجود دارد که کسب و کارهای کوچک در پنج سال اول نابود شوند. آمار برای استارت‌آپ‌های فناوری چگونه است؟ این آمار حتی بدتر از این هم هست! ۹۰% استارت‌آپ‌ها نابود می‌شوند.

پیچیدگی شکست و نابودی کسب و کارها

چندین عامل برای موفقیت کسب و کارهای کوچک وجود دارد؛ جمع‌آوری یک تیم مناسب در زمان مناسب، دستیابی به یک محصول و بازار مناسب برای آن، پیروزی در رقابت، داشتن منابع مالی لازم، فقط تعدادی از عناصر موفقیت هستند. به همین ترتیب، اغلب سخت است که تنها یک دلیل برای شکست در نظر بگیریم؛ زیرا همه چیز به هم وابسته است.

به عنوان مثال، یک مطالعه توسط بانک آمریکا نشان می‌دهد که ۸۲ درصد از کسب و کارهای کوچک به دلیل سوء مدیریت جریان نقدی شکست خورده است. این یک نکته صحیح است؛ زیرا بدون جریان نقدی هیچ کسب و کاری وجود ندارد.

به هر حال هر چند که گردش مالی خودش نکته بسیار مهمی است، ولی لازم به ذکر است که فقدان نقدینگی باعث مشکلات دیگری هم می‌شود. چه اتفاقی می‌افتد اگر شرکت روی بازار اشتباهی حساب باز کند؟ اگر تیم غیرفعال و بی‌انگیزه باشند؟ اگر شرکت برای وارد شدن در رقابت به اندازه کافی متفاوت و بدیع نباشد؟

با وجود ایفای نقش شرایط فوق، شگفت‌انگیز نیست که فروش آن قدر که انتظار می‌رود نخواهد بود و میزان نقدینگی کاهش می‌یابد. در زمان مشابه، یک شرکت با تیم و محصول صحیح باید قادر باشد تغییرات ایجاد شده را از هر مسئله‌ای مصون نگه‌ دارد.

برخی دلایل شکست نابودی کسب و کارها

با توجه به پیچیدگی شکست و نابودی کسب و کارها ، تعدادی از متداول‌ترین دلایل شکست فهرست شده است:

۸۲٪ تجربه کردن مشکلات گردش مالی

۴۲٪ عدم نیاز بازار به محصولات یا خدمات آن‌ها

بیشتر بخوانید:

۵ برند جهانی بزرگی که در حال ورشکستگی هستند

۲۹٪ نداشتن پول نقد

۲۳٪ نداشتن تیم خوب

۱۹٪شکست در رقابت

نابودی کسب و کارها

نویسنده :
انتشار : ۱۶ آذر ۱۳۹۶
مطالب مرتبط

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

1 × پنج =

کانال تلگرام