‍‍
دسته بندی

بازاریابی دیجیتال به یک حرفه تبدیل شده و شرکت‌هایی ایجاد شده است که کارشان بازاریابی اینترنتی است. شاید در شبکه‌های اجتماعی بازاریاب‌هایی را دیده‌اید که ده‌ها هزار نفر دنبال کننده دارند، وبلاگ می‌نویسند و با صدها نفر ارتباط دارند، بازاریابی دیگر مراجعه مستقیم به فروشگاه‌ها و شرکت‌ها نیست. بازاریاب‌های عصر اینترنت دیگر به دنبال مشتری نمی‌گردند، آن‌ها هزاران مشتری را به دور خود جمع می‌کنند و محصول دلخواه هر کس را به دستش می‌رسانند. آن‌ها چطور این کار را می‌کنند؟

در این مطلب عادت‌ها و ترفند‌های بازاریاب‌های اینترنتی را معرفی می‌کنیم. این عادت‌ها و کارها می‌تواند از شما یک بازاریاب حرفه‌ای بسازد.

۱. برنامه‌ریزی؛ مهمترین عادت در بازاریابی اینترنتی

برنامه‌ریزی؛ مهمترین عادت در بازاریابی اینترنتی

بیشتر بخوانید:

رویداد بازاریابی بزرگ و تاثیرگذار چه اصولی دارد؟

یک برنامه خوب هم بازاریابی اینترنتی شما را در مسیر درست نگه می‌دارد و هم کمک می‌کند اهداف درستی انتخاب و به آن دست پیدا کنید. هیچ وقت اهمیت برنامه‌ریزی، بودجه‌بندی و روی کاغذ آوردن تفکرات و تاکتیک‌های مورد نیاز را دست کم نگیرید. برنامه‌ریزی یک مهارت است که به مرور زمان به دست می‌آید . برای مثال یک تقویم برای نوشتن مطلب، ساخت کلیپ یا انتشار هر نوع محتوای دیگر داشته باشید، این کار باعث می‌شود استرس کمتری داشته باشید. اگر بازاریابی شما برای یک کمپین فروش یا پروژه کوتاه مدت است، بودجه بندی و هدف گذاری کمک می‌کند در هنگام کار دیگر فکرتان را مشغول سوالات و نتایج نکنید، چون قدم به قدم کارهایتان را می‌دانید برای چه هدفی انجام می‌دهید.

۲. تحلیل، رفع نواقص و تکرار

تحلیل، رفع نواقص و تکرار

بیشتر بخوانید:

اگر این ۱۰ قانون را در بازاریابی آنلاین رعایت نکنید، سقوط خواهید کرد

هر چقدر هم خوب برنامه بچینید، به ویژه اگر تازه کار باشید بازهم به همه اهداف نخواهید رسید و امکان دارد مشکلاتی مثل استقبال نشدن از محصول، عقب ماندن از رقبا یا هر مشکل دیگری پیش آید. بعضی از این مشکلات در اصل نواقص برنامه و عملکرد خود ما است و می‌توانستید آن را پیش بینی کنید. جای هیچ نگرانی نیست، فقط در برنامه بعدی از تجربه به دست آمده استفاده کنید.

نتایج برنامه خود را تحلیل کنید، بهتر است زمان‌بندی مناسب داشته باشید و در سر رسید هر مرحله از برنامه اهداف به دست آمده را تحلیل کنید. اگر کارهایی نتایج مطلوب نداشت و صرفا هدر دادن وقت است آن را کنار بگذارید و کارهایی که نتایج بهتری را داشتند را تقویت کنید. درباره هزینه‌ها هم به همین شیوه عمل کنید. ببینید با چه مقدار هزینه چه مقدار سود کردید اگر نتیجه با مقدار هزینه رابطه مستقیم داشت پس در برنامه بعدی می‌توان بیشتر هزینه کرد و خطر آن را پذیرفت.

۳. از ابزارهای مناسب استفاده کنید

از ابزارهای مناسب استفاده کنید

بیشتر بخوانید:

۵ گام برای بازاریابی موفق اینترنتی در سال ۲۰۱۸

یک تفاوت عمده بین بازاریاب‌های تازه‌کار و حرفه‌ای در شناخت و استفاده از ابزار مناسب است. برای مثال به اشتراک گذاری لینک کاری عادی در شبکه‌های اجتماعی یا ایمیل است. اگر در کنار به اشتراک گذاری لینک بخواهید محصول یا خدمت مرتبط را وبسایت خود معرفی کنید باید کلی در کنار ینک توضیح لازم را بنویسید، ابزاری مثل Sniply به روشی حرفه‌ای تر این کار را می‌کند، این ابزار به راحتی لینکی حاوی باکس قابل کلیک تبلیغ کننده سایت شما از لینک اصلی می‌سازد و مخاطب بعد از ورود به لینک با محصول مرتبط شما آشنا می‌شود، نه قبل از باز کردن لینک. استفاده از ابزار مناسب ترافیک سایت شما را افزایش می‌دهد. اگر هم بصورت تیمی کار می‌کنید ابزارهای دیگری مثل Asana و trello به سازماندهی و اتوماسیون کارهایتان کمک شایانی می‌کند. برای مدیریت هزینه‌ها هم چندین نرم‌افزار مختلف وجود دارد که وابسته به ابعاد کاری‌تان می‌توانید یکی را انتخاب کنید.

این مطلب را از دست ندهید:  مشاغل خانگی امکان کسب درآمد و پول برای تان به همراه دارند‌؟

۴. یادگیری را هیچ وقت ترک نکنید

یادگیری را هیچ وقت ترک نکنید

بیشتر بخوانید:

۱۰ ایده برای بازاریابی محلی کسب و کارهای کوچک

امروزه کمتر شغلی هست که نیاز به یادگیری مداوم نداشته باشد، طبیعی است که کنار گذاشتن یادگیری باعث ضعیف شدن و در نهایت عقب ماندن از رقبا خواهد شد. بازاریابی اینترنتی هم به دلیل مرتبط بودن با اینترنت که هر روز دچار تغییر تحول است نیاز به یادگیری مداوم دارد. باید به روز بمانید، اخبار و ترندهای مرتبط را همیشه در نظر داشته باشد.

در دوره‌ها و کارگاه‌های آموزشی با کیفیت شرکت کنید، در شبکه‌های اجتماعی حضور فعال داشته باشید و مطالب مهم را به دقت مطالعه کنید. اگر بتوان یک چیز مشترک را بین بازاریاب‌های اینترنتی ذکر کرد، همه آنها یادگیرنده های دائمی، گوش‌دهنده و سوال کننده هستند. بازاریابی اینترنتی نیاز به کنجکاوی دائمی دارد.

۵. به خودتان انگیزه بدهید

به خودتان انگیزه بدهید

افرادی که وارد کار بازاریابی اینترنتی می‌شوند،‌ باید قدرت انگیزه دادن به خود را داشته باشند، به دلیل این که کار بازاریابی همواره همراه با حل مسئله، سخت‌کوشی و سازماندهی است. این نوع کارها نیازمند اشتیاق و تمرکز مداوم است. دستیابی به اهداف در بازاریابی اینترنتی مثل گذر از یک مسیر مستقیم نیست، توانایی پیدا کردن راه‌های جدید، ترکیب کردن تجربیات قبلی نیازمند انگیزه و خستگی ناپذیری است.

۶. از دیگران کمک بخواهید

از دیگران کمک بخواهید

بازاریابی اینترنتی یک کار جزیره‌ای نیست، پس نباید برای کمک خواستن از دیگران ترس یا خجالت داشته باشید. فرد یا تیم بازاریابی قوی است که بتواند یک برداشت کلی از اطراف خود داشته باشد. برای ایجاد کمپین، فروش یا جذب مخاطب بیشتر و بهتر باید شناخت درستی از جامعه هدف داشت و لازمه این مهارت داشتن ارتباط موثر با دیگر افراد است. برای ارتباط بهتر از خودتان شروع کنید و پذیرای افرادی باشید که می‌خواهند با شما ارتباط داشته باشند. از یک سلام و دست دادن ساده تا جواب دادن به سوالات دنبال کننده‌های توییتر همه به نوعی در ارتباط بهتر و قوی‌تر موثر است.

۷. زمان استراحت داشته باشید

زمان استراحت داشته باشید

افراد خبره در بازاریابی اینترنتی می‌دانند که نباید با بی‌خوابی و ساعت کاری طولانی انرژی خود را به هدر دهند. در یک زمان مناسب باید همه چیز را خاموش کنید و از کار دور شوید. روزانه صدها مطلب و محتوای مختلف در هر حوزه مختلف منتشر می‌شود و امکان ندارد بتوانید همه آنها را بخوانید به علاوه این که روزانه چند کار مختلف را باید به سرانجام برسانید.

خانم آریانا هافینگتون بنیانگذار هافینگتون پست از افرادی است که به اهمیت این موضوع واقف است ، او چندین سخنرانی و نوشته درباره اهمیت خواب و کنار گذاشتن ابزارهای ارتباطی دارد که شاید دیدن و خواند آن برای شما مفید باشد. خانم هافینگتون داشتن خودآگاهی، دورکردن ابزارهای ارتباطی و مدیتیشن را لازمه یک استراحت و شارژ کردن ذهن می‌داند.

بازاریابی اینترنتی فراتر از نوشتن یک وبلاگ یا جمع کردن چند هزار نفر در شبکه‌های اجتماعی است. هدف در بازاریابی اینترنتی داشتن مشتری آماده برای محصول یا خدمات است.

این مطلب را از دست ندهید:  ۱۰ راه خلاقانه، ساده و قابل اجرا برای کسب درآمد جانبی

چندین ابزار و پلتفرم مختلف برای کمک به بازاریابی اینترنتی وجود دارد که امکان تحلیل و تبلیغ هدفمند را فراهم کرده‌اند. گوگل ادوردز و گوگل آنالیتیکس از متداول‌ترین ابزارهای کاربردی صاحبان وبسایت است. اگر به خدمات ویژه این ابزارها برای بازاریابی نیاز داشتید، پرداخت هزینه این خدمات برای کاربران ایرانی کمی دشوار است، بهترین و سریعترین راهکار استفاده از خدمات پرداخت و حساب پی پال پیمنت۲۴ است.

نویسنده :
انتشار : ۲۱ دی ۱۳۹۶
مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

13 − 1 =

کانال تلگرام
فروش ویژه کیف پول سخت‌افزاری Ledger Nano S (کیف پول سخت‌افزاری برای ارز‌های دیجیتال)خرید انلاین
+