در قسمت اول این مقاله به آمارهایی گذرا از ساعات مناسب برای پست گذاشتن و درآمد و شکل‌گیری اینستاگرام پرداختیم و دیدیم که این اپلیکیشن ساده چگونه موج قدرتمندی در دنیای مجازی ایجاد کرده‌است که گویی برای عقب نماندن از بقیه، باید بر این موج سوار شد. در این قسمت از مقاله اطلاعات جالبی که شاید نمی‌دانستید را در اختیارتان قرار می‌دهیم. با ما همراه باشید.

مطالعه قسمت اول

اینستاگرام دارای ۶۰۰ میلیون کاربر است که نیمی از آن‌ها (۳۰۰ میلیون نفر) فعالیت روزانه دارند. این ۳۰۰ میلیون نفر در مجموع روزانه ۴.۲ میلیارد بار لایک می‌کنند و ۹۵ میلیون عکس و ویدیو به اشتراک می‌گذارند. تاکنون بیش از ۴۰ میلیارد عکس و ویدیو در اینستاگرام به اشتراک گذاشته شده است.

درآمد اینستاگرام از تبلیغات موبایلی در سال ۲۰۱۵ به میزان ۰/۶ درصد از آمریکا و ۰/۰۳ درصد از کشور‌های غیر آمریکا بوده‌است. این رقم در سال ۲۰۱۶ به ۱/۳ درصد از آمریکا و ۰/۲۳ درصد از کشور های غیر آمریکا افزایش یافت. پیش‌بینی می‌شود که درآمد اینستاگرام در سال ۲۰۱۷ حدود ۲/۳ درصد از آمریکا و ۰/۷۱ درصد از کشور‌های غیر آمریکا و در سال ۲۰۱۸ حدود ۳.۴۴ درصد از آمریکا و ۱.۶۲درصد از کشور‌های دیگر باشد.

آمار جالب از اینستاگرام

شاید برایتان جالب باشد بدانید که حداقل سن مجاز برای ایجاد حساب کاربری در اینستاگرام ۱۳ سال است و محبوب‌ترین عکس اینستاگرام حدود ۶ میلیون بار لایک شده است. بیشترین تعداد فالوئر را هنرمندان و ورزشکاران به خود اختصاص داده‌اند که شامل «سلنا گومز» با ۱۰۵.۳۲۳.۱۶۵ فالوئر،« تیلور سوئیفت» با ۹۵.۱۳۰.۴۲۵ فالوئر، «آریانا گرند» با ۹۲.۱۷۴.۹۷۵ فالوئر، «بیانسه» با ۹۰.۴۸۷۷۴۳ فالوئر و «کریستیانو رونالدو» با ۸۴.۹۹۱.۸۳۵ فالوئر می‌باشد.

اگر سلنا گومز یک کشور بود و فالوئر‌های او شهروندان آن کشور بودند، عنوان دوازدهمین کشور پر جمعیت جهان را از آن خود می‌کردند. جمعیت این کشور بیشتر از مجموع جمعیت کشور‌های مالزی، استرالیا، سری‌لانکا، امارات متحده عربی و سوییس، ده برابر جمعیت هر یک از کشور‌های پرتغال، جمهوری دومینیکا، سوئد، امارات متحده عربی، مجارستان، بلاروس، اتریش و دو برابر جمعیت هر یک از کشور‌های کره جنوبی، کلمبیا، کنیا، اسپانیا، آرژانتین، اوکراین، کانادا، نپال و لهستان، یک سوم جمعیت آمریکا، یک دهم جمعیت چین یا هند و نیمی از جمعیت برزیل است.

بیشترین فیلتر‌های استفاده شده برای تصاویر در آمریکا به ترتیب شامل Clarendon، Gingham و Juno/Lark و در کشور‌های دیگر به ترتیب Clarendon، Juno و Gingham بوده‌است. محبوب‌ترین فیلتر‌های طبیعت شامل به ترتیب Valencia، Normal و Brooklyn می‌باشد. فیلتر‌های Kelvin، Valencia و Nashville عنوان محبوب‌ترین فیلتر‌های مد را به خود اختصاص دادند و Skyline، Normal و Helena پر استفاده‌ترین فیلتر‌های بخش غذا شناخته شدند. برای بخش سلفی‌ها، فیلتر‌های Normal، Slumber و Skyline بین کاربران از محبوبیت بالاتری برخوردار هستند.

بهترین هشتگ‌های بخش مارکتینگ شامل social ،branding ،socialmedia ،success ،sales ،marketing و tech بوده‌است. بهترین هشتگ‌های عمومی هم شامل love ،me ،selfie ،summer ،fun ،friends ،‌followme و repost می‌باشد. بهترین هشتگ‌های بخش غذا هم به هشتگ‌های food، yummie، hungry، breakfast، lunch، dinner، organic و vegan تعلق گرفت.

اینستاگرام

تعداد دانلود‌های اپلیکیشن اینستاگرام در دستگاه‌های اندروید در سراسر دنیا، یک میلیارد بار و در دستگاه‌های iOS بیش از ۸ میلیون بار بوده است. تعداد بازدیدکنندگان اینستاگرام در آمریکا ۱۹/۲۲ درصد، در روسیه ۸/۸۴ درصد، در برزیل ۵/۴۳ درصد، در ترکیه ۵/۴ درصد و در انگلستان ۳/۹۷ درصد تخمین زده می‌شود.

بالاترین فالوئرها در بین برند‌های مطرح به ترتیب به «Nike» با ۶۸/۱ میلیون فالوئر، «National Geographic» با ۶۵/۷ میلیون فالوئر،« Victoria Secret» با ۴۹ میلیون فالوئر، «۹GAG» با ۳۴/۹ میلیون فالوئر و «Nike Football» با ۲۴/۹ میلیون فالوئر تعلق دارد.

از میان چهره‌های سیاسی مطرح که عضو اینستاگرام هستند، «باراک اوباما» دارای ۱۱.۵ میلیون فالوئر، «Narendra Modi» دارای ۵.۵ میلیون فالوئر، «ملکه رانیا العبدالله» دارای ۲/۷ میلیون فالوئر، «دیمیتری مددوف» دارای ۲.۵ میلیون فالوئر و «محمد بن رشید آل مکتوم» دارای ۲/۱ فالوئر هستند.

تیم‌های فوتبالی که بیشترین تعداد فالوئر را به خود اختصاص داده‌اند شامل «بارسلونا» با ۴۲.۵ میلیون فالوئر، «رئال مادرید» با ۴۰/۹ میلیون فالوئر، «منچستر یونایتد» با ۱۴/۷ میلیون فالوئر، «آرسنال» با ۸/۳ میلیون فالوئر و «چلسی» با ۷/۹ میلیون فالوئر هستند.

تیم‌های «فرمول یک» که بیشترین تعداد فالوئر را دارند شامل «مرسدس» با ۱/۳ میلیون فالوئر، «Red Bull Racing» با ۱/۱ میلیون فالوئر، «Mclaren Honda» با ۱/۱ میلیون فالوئر، «Scuderia Ferrari» با ۱ میلیون فالوئر، «Williams Martini Racing» با ۳۸۰ هزار فالوئر می‌باشند.

اینستاگرام

نکته‌ی مهمی که باید این روزها به آن توجه ویژه‌ای داشت این است که اینستاگرام پس از فیسبوک دومین رسانه اجتماعی است که افراد در آن قربانی زورگیری مجازی می‌شوند. زورگیری مجازی به استفاده از ابزار‌های فناوری اطلاعات برای واداشتن افراد به کاری خلاف میلشان گفته می‌شود. زورگیری می‌تواند با تبدیل کردن زندگی قربانی به یک شرایط آکنده از ترس دائمی، باعث آسیب‌های روحی موقت و حتی دائمی شود. این رقم برای فیسبوک ۸۴/۲ درصد، اینستاگرام ۲۳/۴ درصد، توییتر ۲۱/۴ درصد و اسنپ چت ۱۳/۵ درصد تخمین زده می‌شود. زنان با نرخ ۲۵/۱ درصد در مقایسه با مردان با نرخ ۱۶/۶ درصد، بیشتر مورد زورگیری مجازی قرار گرفته‌اند.

بیشترین اموجی‌های به کار رفته در اینستاگرام شامل قلب (۵۷۵.۳۸۱ بار) ، چشم قلبی (۳۲۱.۶۸۴ بار)، لبخند (۱۶۷.۰۳۱ بار) و قهقهه (۸۵.۰۶۰ بار) می‌باشد.

اپلیکیشن‌های دیگری که توسط اینستاگرام منتشر شده‌است شامل Layouts (با ۵۰ میلیون بار دانلود در اندروید استور)، Boomerang (با بیش از ده میلیون بار دانلود در اندروید استور) و Hyperlapse (اختصاصی iOS) می‌باشد.

با توجه به رشد چشمگیر اینستاگرام و ضریب نفوذ آن در میان کاربران اینترنت، بدیهی است که ابزار مناسبی برای ارتقاء کسب و کار و ارتباط موثر با مشتریان است. دیگر دوره انتخاب تک گزینه‌ای گذشته است. مشتری امروزی تنوع بالاتری را طلب می‌کند و در این میان، شانس برند‌هایی که بیشتر خود را در معرض چشم کاربر قرار می‌دهند بیشتر است.

نویسنده :
انتشار : ۳۱ فروردین ۱۳۹۶
مطالب مرتبط

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

7 + نوزده =

کانال تلگرام