اینستاگرام یک اپلیکیشن اشتراک‌ گذاری تصویر است که در سال ۲۰۱۲ به قیمت یک میلیارد دلار توسط «فیسبوک» خریداری شد. در این قسمت با هم نگاهی به نحوه‌ی شروع به کار، رشد و فعالیت این شرکت انداخته و حقایقی که به تازگی از آن منتشر شده‌است را مرور می‌کنیم.
مطالعه قسمت دوم
اینستاگرام در دسامبر ۲۰۱۶ اعلام کرد که ۶۰۰ میلیون کاربر فعال دارد. این رقم دقیقا مشابه با تعداد کاربران فیسبوک در سال ۲۰۱۰ است که در آن زمان اینستاگرام به مرز یک میلیون کاربر رسیده بود. نیمی از کابران اینستاگرام هر روز در این شبکه فعالیت دارند و روزانه مجموعا ۹۵ میلیون تصویر و ویدیو را به اشتراک گذاشته و ۴/۲ میلیارد بار لایک می‌کنند.

شاید جالب باشد بدانید در حالی که یک کارمند معمولی در آمریکا سالانه ۴۱ هزار دلار درآمد دارد، بیش از نیمی از کاربران اینستاگرام سالانه درآمدی بالاتر از ۵۰ هزار دلار دارند و حتی یک چهارم آنها هم مرز ۷۵ هزار دلار را رد کرده‌اند.

اینستاگرام

آمار درآمد اینستاگرام

درآمد اینستاگرام به طور کامل از تبلیغات تامین می‌شود. تخمین‌ها نشان می‌دهد که این شرکت در سال ۲۰۱۶، معادل ۱/۵۳ میلیارد دلار از تبلیغات موبایلی درآمد کسب کرده‌است. البته این هنوز معادل ۸.۴ درصد از کل درآمد فیسبوک از تبلیغات موبایلی است. پیش‌بینی می‌شود که تا سال ۲۰۱۸ سهم اینستاگرام در درآمد‌های فیسبوک به ۱۸ درصد برسد.

آمار‌های بخش مارکتینگ

این بخش برای برند‌ها خیلی مفید و ضروری است که بدانند:

  • ۴۸/۸ درصد برند‌ها از اینستاگرام استفاده می‌کنند. پیش‌بینی می‌شود که این رقم در سال ۲۰۱۷ به هفتاد درصد برسد.
  • برند‌های برتر ۴/۹ بار در هفته پست می‌گذارند (این مقدار از سال ۲۰۱۵ به بعد پنجاه درصد افزایش داشته‌است).
  • ۷۰ درصد از کمپین‌های نمایشی باعث رشد چشمگیری در روی آوردن به دنیای آنلاین و نصب موبایل اپلیکیشن‌ها شده‌است.
  • ۵۰ درصد از کاربران این اپلیکیشن حداقل یک برند را فالو کرده‌اند.
  • بیش ۵۰۰ هزار نفر در حال رشد کسب و کار خود از طریق انتشار آگهی تبلیغاتی در اینستاگرام هستند.
  • ۵ درصد از کاربران اینستاگرام پس از الهام گرفتن از یک پست، اقدام به مشاهده یک وب‌سایت، جستجو، خرید یا در میان گذاشتن آن مطلب با یک دوست می‌کنند.

اینستاگرام

بهترین زمان پست گذاشتن در اینستاگرام

مقاله‌های مرتبط:

بستگی به این دارد که در کدام روز هفته باشیم. نرخ مشارکت در اینستاگرام بین ۴/۴ و ۴/۹ درصد ثابت است که دوشنبه‌ها پایین‌ترین نرخ و چهارشنبه‌ها بالاترین نرخ مشارکت را به همراه دارد. مهم‌ترین و کارآمدترین زمان‌ها برای پست‌ گذاشتن در اینستاگرام، شامل این زمان‌ها است:

  • شنبه‌ها (درصد مشارکت = ۴/۶): ۱۲:۰۰ ظهر و ۲:۰۰ صبح
  • یکشنبه‌ها (درصد مشارکت = ۴/۶۲): ۵:۰۰ بعدازظهر
  • دوشنبه‌ها (درصد مشارکت = ۴/۴): ۷:۰۰ بعدازظهر و ۱۰:۰۰ شب
  • سه‌شنبه‌ها (درصد مشارکت = ۴/۷۳): ۳:۰۰ صبح و ۱۰:۰۰ شب
  • چهارشنبه‌ها (درصد مشارکت = ۴/۹): ۵:۰۰ عصر
  • پنج‌شنبه‌ها (درصد مشارکت = ۴/۷۶): ۷:۰۰ صبح و ۱۱:۰۰ شب
  • جمعه‌ها (درصد مشارکت = ۴/۷۲): ۱:۰۰ صبح و ۸:۰۰ شب

مروری بر شکل‌گیری و رشد اینستاگرام

این اپلیکیشن در سال ۲۰۱۰ توسط «Systrom» و «Krieger»، با امید به تسهیل ارتباطات از طریق تصویر، راه‌اندازی شد. در دسامبر همان سال، تعداد کاربران اینستاگرام به یک میلیون نفر رسید. در سال ۲۰۱۲، همزمان با انتشار اپلیکیشن اندروید اینستاگرام، سرمایه‌گذاری ۵۰ میلیون دلاری سرمایه‌گذاران آمریکایی، ارزش شرکت را به ۵۰۰ میلیون دلار رساند. همین امر باعث شد فیسبوک به فکر خرید این شرکت باشد که بالاخره توانست آن را به قیمت یک میلیارد دلار خریداری کند.

اینستاگرام

در سال ۲۰۱۳، امکان تگ‌کردن نام اشخاص بر روی تصاویر و همچنین «Photos of you» به اینستاگرام افزوده شد. در ژوئن همان سال هم امکان اشتراک گذاری ویدیو در اختیار کاربران قرار گرفت. در نوامبر ۲۰۱۳ امکان تبلیغ از طریق پست گذاشتن در اینستاگرام به کاربران ایالات متحده داده شد و در دسامبر آن سال هم ویژگی «دایرکت» را به اپلیکیشن خود اضافه کرد تا کاربران بتوانند برای یکدیگر پیام و عکس بفرستند.

در دسامبر ۲۰۱۴، تعداد کاربران اینستاگرام به ۴۰۰ میلیون نفر رسید. در سپتامبر ۲۰۱۵، قابلیت تبلیغات ۳۰ ثانیه‌ای به تمام آگهی‌دهنده‌ها داد‌ه شد و تبلیغات حالت جهانی پیدا کرد. در اکتبر ۲۰۱۵، این شرکت «Boomerang» را راه‌اندازی کرده و در مارس ۲۰۱۶ نمایش پست‌ها از حالت ترتیب زمانی به حالت نمایش بهترین پست‌ها تغییر کرده و در ماه مه، طراحی و لوگوی جدید اینستاگرام رونمایی شد. ژوئن ۲۰۱۶ امکان ترجمه فوری و در جولای فیلتر کامنت‌ها اضافه شد. در اوت ۲۰۱۶ کاربران می‌توانستند تصاویر اشتراک‌گذاری شده را زوم کرده و عکس‌ها و تصاویری را به عنوان Story، آپلود کنند. در نوامبر ۲۰۱۶، امکان ویدیو زنده به کاربران معرفی شد. در دسامبر ۲۰۱۶، تعداد کاربران اینستاگرام مرز ۶۰۰ میلیون را شکست.

اینستاگرام

۵۵ درصد از کاربران اینستاگرام بین ۱۸ تا ۲۹ سال هستند و بیش از ۸۰ درصد از کاربران آن در خارج از ایالات متحده زندگی می‌کنند. از سال ۲۰۱۲، تعداد کاربران بزرگسال این اپلیکیشن دوبرابر شده است. ۳۲ درصد از کاربران دارای مدارک دانشگاهی هستند. ۳۱ درصد از کاربران زن اینترنت عضو اینستاگرام هستند در حالی که این رقم برای کاربران مرد اینترنت، ۲۱ درصد است. ۳۲ درصد از کاربران اینترنت در مناطق شهری و ۲۸ درصد از کاربران اینترنت در مناطق حومه شهر، عضو اینستاگرام هستند.

مقدار حقوق کاربران اینستاگرام شامل ۲۶ درصد بالای ۳۰ هزاردلار در سال، ۲۷ درصد بین ۳۰ تا ۴۹/۹۹۹ هزار دلار در سال، ۳۰ درصد بین ۵۰ هزار تا ۷۴/۹۹۹ هزار دلار در سال و ۲۶ درصد بالای ۷۵ هزار دلار درسال می‌باشد.

همانطور که دیدیم این اپلیکیشن از زمان ظهور تا امروز پیوسته در حال رشد و نوآوری بوده‌است. بر برند‌ها و صنایع مختلف لازم است تا با جریان این ابزار رایگان همراه شوند و از مزیت‌های آن جهت ارتباط موثرتر با مشتربان و مخاطبین خود بهره‌مند گردند. در قسمت بعدی این مقاله به انتشار آمارهای جالب از پربازدیدترین صفحات، بیشترین لایک، بیشترین فالوور و تاپ‌ترین برند‌ها می‌پردازیم. برای دانستن راز موفقیت اینستاگرامی‌ها، با پیمنت ۲۴ همراه باشید.

نویسنده :
انتشار : ۲۷ فروردین ۱۳۹۶
مطالب مرتبط

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

20 − 10 =

کانال تلگرام