دسته بندی

تجارت تبلیغات آمازون به سرعت در حال رشد است و این رشد به دلیل استراتژی و برنامه آمازون در فروش خریداران تبلیغات به سایر حوزه‌های تجاری است.

آمازون دامنه تبلیغات خود را به آژانس‌ها و برندها گسترش داده است. آژانس‌ها و برندها با استفاده از برنامه تبلیغاتی اخیر آمازون می‌توانند تبلیغات خود را از گروه رسانه‌ای آمازون خریداری کنند. گروه رسانه‌ای آمازون، همچنین پیشنهاداتی برای ارائه تخفیف و طرح‌های مشوق در پلت فرم‌های فروش تبلیغات خود به فروشندگان شخص ثالث ارائه می‌دهد.

به گفته مدیران آژانس‌ها، در برنامه توسعه تجارت تبلیغات آمازون، تیم فروش افزایش یافته است. برایان اولساوسکی، مدیر مالی آمازون، گفت:

نرخ رشد تیم فروش تبلیغات آمازون سریع‌تر از میزان رشد سرشماری در سایر بخش‌های تجاری آمازون است و سالانه به ۴۲ درصد می‌رسد. این سرعت رشد مربوط به تیم‌های فروش و پشتیبانی از خدمات و تبلیغات است. به این ترتیب می‌توان گفت که نرخ رشد این دو دسته شغل در آمازون، از نرخ رشد کلی شرکت فراتر رفته است.

بنا بر گزارش Digiday اخیرا آمازون تبدیل به یک قهرمان قدرتمند در فروش تبدیل شده است. تجارت تبلیغات آمازون نشان دهنده قدرتمندتر بودن پلت‌ فرم فروش آمازون نسبت به پلت فرم‌های فروش دیگری همچون گوگل و فیس بوک است. این بدان دلیل است که گوگل تنها به اطلاعات جست و جوی افراد دسترسی دارد و فیس بوک سطح علایق کاربران خود را می‌داند، اما قدرت واقعی در دست آمازون است که می‌داند مردم به چه چیزی نیاز دارند، چه می‌کنند و از کجا نیازهای روزانه خود را خریداری می‌کنند. یکی از مدیران اجرایی آمازون در این خصوص گفت:

آمازون اقداماتی را برای افزایش برنامه‌های تبلیغاتی خود انجام داده است.

تجارت تبلیغات

رویکرد بازاریابی آمازون با توجه به اهدافی همچون مقایسه، تفاوت رفتار، تنوع متون، بازاریابی و هدف‌گذاری براساس جمعیت و جغرافیا نشانه موفقیت آمازون در فروش تبلیغات بوده است.

در حال حاضر آمازون دارای حدود 300 میلیون کاربر در وب‌سایت Amazon.com است و داده‌های هر کاربر در این وب‌سایت وجود دارد. اینکه کاربران از کجا خرید می‌کنند و در کجا زندگی می‌کنند، برای آمازون اهمیت بالایی دارد. این غول دنیای خرده فروشی می‌تواند تصاویر کاملی از داده‌های مشتریان را در هر پلت فرمی ایجاد کند و همه اطلاعات خرده فروشان را ذخیره کرده است.

مقاله‌های مرتبط:

در ماه ژوئن، آمازون پلت فرمی با نام مخاطبان تبلیغات راه اندازی کرد که به برندها امکان آپلود فهرست مدیریت ارتباط با مشتری را برای مطابقت با مخاطبان فراهم می‌کند. این پلت فرم قادر به جست و جو و بازاریابی هدفمند در بین مخاطبان است و به بررسی نشانه‌هایی می‌پردازد که بتواند مخاطبان یک تبلیغ شامل؛ مشتریان جدید، مشتریان قبلی و مشتریان همیشگی را با یکدیگر مرتبط کند.

نویسنده :
انتشار : ۲۰ شهریور ۱۳۹۶
مطالب مرتبط

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

10 + هشت =

کانال تلگرام