دسته بندی

در دنیای امروز موفقیت بدون راه‌اندازی برنامه‌ای برای بازاریابی از طریق شبکه اجتماعی سخت است. در این‌جا به شما ۵ گام برای بازاریابی از طریق شبکه اجتماعی را معرفی می‌کنیم. به خاطر تمام احتمالات موجود، بازاریابی از طریق شبکه اجتماعی کار دشواری است. با این حال، بین کسانی که در این راه موفق می‌شوند و آن‌هایی که از این راه باز می‌مانند، تفاوت وجود دارد.

۵ گام برای بازاریابی از طریق شبکه اجتماعی

اگر قصد دارید بازاریابی از طریق شبکه اجتماعی در سال ۲۰۱۸ را اجرا کنید، این متن را تا آخر بخوانید. در صورتی که هنوز نمی‌دانید که چه نوع بازاریابی به درد کسب و کار شما می‌خورد مقاله «تفاوت بازاریابی سنتی و اینترنتی چیست و کدام به درد کسب و کار شما می‌خورد» را مطالعه کنید. در ادامه با ۵ راهکاری که برای موفقیت در بازاریابی از طریق شبکه اجتماعی نیاز دارید، آشنا می‌شوید.

اهداف کسب و کار خود را بدانید

این مرحله حساس و مهم است و در کمال تعجب، افراد زیادی از این مرحله بدون توجه عبور می‌کنند. باید حتما به گذشته نگاه کنید و ببینید اهداف کسب و کار شما چیست. بدون دانستن این اهداف، ساخت یک بازاریابی موفق از طریق شبکه‌های اجتماعی غیرممکن است.

بازاریابی از طریق شبکه اجتماعی

مثلا یکی از اهدف شما ممکن است گسترش کسب و کار در یک منطقه خاص باشد، بنابراین بازاریابی از طریق شبکه اجتماعی هم باید مطابق با این هدف باشد. در اغلب موارد رسانه‌ها درگیر تبلیغات و ارتباط با طرفدارانی می‌شوند که ربطی به هدف سازمان ندارند.

زمان خود را برنامه‌ریزی کنید

باید بدانید که بیش‌تر زمان خود را کجا صرف کنید. سال ۲۰۱۳ تمام شده است! زمانی‌که تنها چیزی که باید می‌دانستید این بود که آیا مشتریان من در فیسبوک هستند یا خیر؟ که جوابش همیشه مثبت بود. اکنون آن‌ها در اینستاگرام هم هستند.

اما همه مشتریان به یک شکل رفتار نمی‌کنند. برای مثال، اگر می‌خواهید یک نرم‌افزار پایگاه داده بفروشید، مشتریان شما احتمالا وقت کم‌تری در اینستاگرام می‌گذرانند؛ مثلا اغلب وقت خود را در لینکداین می‌گذرانند. اما حتما در نظر داشته باشید که هر گونه ببازاریابی از طریق شبکه اجتماعی را بر پایه فیسبوک و اینستاگرام شروع کنید. اگر می‌خواهید شبکه اجتماعی دیگری را به‌ عنوان هسته اصلی در نظر بگیرید، احتیاط کنید و برای این کار دلایل کافی داشته باشید.

بازاریابی فضای مجازی

بودجه لازم را کنار بگذارید

رسانه اجتماعی رایگان است. این  جمله را حتما بارها شنیده‌اید، اما این جمله دیگر حقیقت ندارد. مثل هر چیز دیگری، فضای محدودی در اختیار دارید و شما کل بازاریابی از طریق شبکه اجتماعی را حول اهداف سازمان تشکیل می‌دهید. بنابراین برای تولید محتوای مناسب، باید بودجه‌ای در نظر بگیرید.

کارکنان را بنا بر نیاز انتخاب کنید

عکس این موضوع هم درست است؛ همیشه با تزریق پول نمی‌توان موفق شد. بسیاری از شرکت‌ها این استراتژی را برای پیشبرد اهداف بازاریابی خود عملی می‌دانند. روزهایی که می‌توانستید بقیه را با یک تیم مدیریتی درخشان تحت تاثیر قرار دهید گذشته است.

مقاله‌های مرتبط:

برای موفقیت در سال ۲۰۱۸ به ترکیب درستی از مهارت‌ها و منابع نیاز دارید. یک تیم مدیریتی عالی همچنان می‌تواند کمک بزرگی باشد، اما یک تیم تولید محتوای حرفه‌ای هم همین طور است. بسته به این که در چه نوع سازمانی هستید، محتوای تولیدی شما ممکن است یک وبلاگ، عکاسی یا طراحی باشد. در برخی موارد لازم است با افرادی با همه توانایی‌های ذکر شده، کار کنید. برای مثال، ممکن است به افرادی با توانایی ساخت محتوای ویدیویی احتیاج داشته باشید و به همین دلیل عده‌ای را برای ساخت ویدیو و عده‌ای را برای ادیت ویدیو در نظر بگیرید. برای این که همه اعضای تیم محتوا در هارمونی با یکدیگر کار کنند، بد نیست که یک مدیر داشته باشند.

بنابر اندازه سازمان، ممکن است تیم محتوای شما در خود سازمان مشغول به کار شوند یا به صورت دورکاری با شما همکاری داشته باشند. اما چیزی که در نهایت مهم است، این موضوع است که چطور این تیم محتوا را مدیریت خواهید کرد.

بازاریابی از طریق شبکه اجتماعی

به روز باشید

همه چیز با سرعت در حال تغییر است. اگرمی‌خواهید بازاریابی از طریق شبکه اجتماعی خوب پیش برود، باید توانایی‌های خود را به روز نگه دارید. در همین حین که برنامه‌ریزی می‌کنید، فهرستی از منابع مورد نیاز برای این که در آینده هم با تحولات روز پیش بروید تهیه کنید. اگر از دریافت نکات الهام‌بخش در اینباکس خود لذت می‌برید، Social Media Current خبرنامه خوبی است. Feedly هم گزینه مناسب دیگری است برای این‌که بازاریابی از طریق شبکه اجتماعی خود را به روز نگه دارید.

شرکت در کنفرانس‌ها هم به کارتان ارزش می‌دهد. این‌که شبکه اجتماعی در یک فضای مجازی است، دلیل نمی‌شود که فرآیند یادگیری و پیشرفت شما هم محدود به دنیای مجازی باشد.

در نهایت رقابت در دنیای مجازی سخت است. اما اگر این پنج گام را دنبال کنید، شانس بیش‌تری برای برنده شدن در این رقابت دارید.

نویسنده :
انتشار : ۲۱ شهریور ۱۳۹۶
مطالب مرتبط

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یک × 5 =

کانال تلگرام